SURUÇ MEHMET AKİF ERSOY İLKOKULU KANTİN İHALE DUYURUSU
13
14:26
20.12.2024

T.C

SURUÇ KAYMAKAMLIĞI

Suruç İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü

 

KANTİN İHALESİ DUYURU VE ŞARTNAMESİ

 

MADDE-1

 İş Sahibi İdareye İlişkin Bilgiler:

   İdarenin Adı                :  Mehmet Akif Ersoy İlkokulu

   Adres                             : Sarayaltı Mahallesi   Badem Sokak  No:1/1 Suruç Şanlıurfa

   Telefon                          : 05443562273

 

MADDE-2

İhale edilecek okul kantini:

 

 

S.NO

 

 

OKUL ADI

 

Tüm Tesis Masrafı

 

Öğrenci Sayısı

 

Ada Parsel

 

 

     M2

 

AYLIK/YILLIK MUHAMMEN KİRA BEDELİ (BRÜT)

 

Geçici Teminat Tutarı

(%3)

 

İhale  Tarihi ve Saati

 

İşin Süresi

 

1

 

Mehmet Akif Ersoy İlkokulu

YOK

(İşletmeci tarafından kurulacaktır.)

 

677

 

77/86

14

AYLIK 800,00TL

YILLIK

7200 TL

216 TL

29.12.2024     14:00

 

5 yıl (Sözleşme her yıl yenilenecek)

İhalenin Yapılacağı Adres        : Suruç  İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü

İhalenin yapılacağı yer        : Suruç İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü Konferans Salonu

İhale Tarihi                             :  29.12.2024

İhale Saati                                :  14:00

 

MADDE-3  İhale İle İlgili Bilgiler

İhale Usulü: kantin İhalesi; Milli Eğitim Bakanlığı ( Resmi Gazete 09.02.2012 tarih ve 28199 ve  01.12.2023 tarih ve 32386 sayılı yönetmelikte yapılan değişiklik) Okul Aile Birliği Yönetmeliğinin 20.maddesi hükümleri doğrultusunda, 08.09.1983 tarihli 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu'nun 51. Maddesinin(g) bendine göre pazarlık usulü ile yapılır.

 

MADDE-4

İhaleye Katılmak İçin Gerekli Olan Belgeler:

 

1)       T.C. Vatandaşı olmak

2)       Nüfus Cüzdanı ve arkalı önlü fotokopisi

3)       İkametgah İlmühaberi geçerlilik süresinde olacaktır.( E-devletten alınabilir)

4)       Cumhuriyet Savcılığından adli sicil ve arşiv kaydının olmadığına dair belgenin aslı (Taksirli suçlar ile tecil edilmiş hükümler hariç olmak  üzere hapis veyahut affa uğramış olsalar bile devletin şahsiyetine karşı işlenen suçlarla, basit nitelikli zimmet , irtikap, rüşvet,    hırsızlık, dolandırıcılık, sahtecilik, inancı kötüye kullanma, dolanlı iflas  gibi yüz kızartıcı veya şeref ve haysiyeti kırıcı suçtan  veya istimal istihlak kaçakçılığı hariç kaçakçılık, resmi ihale ve alım satımlara fesat karıştırma, devlet sırlarını açığa vurma  suçlarından dolayı hükümlü bulunanlar ve kamu haklarından yoksun bırakılanlar ihaleye katılamazlar)

5)       Herhangi bir sağlık kurum veya kuruluşundan son altı ay içerisinde alınmış olan sağlık raporu .

6)       Okul Aile Birliği Yönetmeliğinin 20. Maddesinin 4.fıkrasına  göre  Kantin kiralama ihalelerinde isteklilerde, 5/6/1986 tarihli ve 3308 sayılı Mesleki Eğitim Kanunu hükümlerine göre kantin işletmeciliğinden alınmış ustalık belgesine veya kantin işletmeciliğinden alınmış iş yeri açma belgesine sahip olma şartı aranır. Ancak isteklilerin hiçbirinde yukarıda sayılan belgelerin bulunmaması durumunda Ağırlama ve Gıda, Ağırlama ve Gıda Teknolojisi, Aile Ekonomisi ve Beslenme, Aile ve Tüketici Bilimleri, Aile ve Tüketici Hizmetleri, Aşçılık, Besin Kontrol ve Analizleri, Besin Teknolojisi, Beslenme ve Diyetetik, Beslenme ve Ev Yönetimi, Ev Ekonomisi, Ev İdaresi, Ev Yönetimi-Beslenme, Ev Yönetimi Eğitimi, Gastronomi, Gastronomi ve Mutfak Sanatları, Gemi Aşçılığı, Gıda Bilimi ve Teknolojisi, Gıda Mühendisliği, Gıda Kontrolü ve Analizi, Gıda Teknolojisi, Kurum Beslenmesi, Mutfak, Mutfak Sanatları ve Yönetimi, Pasta ve Tatlı Yapımı, Pastacılık, Pastacılık Tatlıcılık ve Şekerlemecilik, Servis, Servis Hizmetleri, Yiyecek İçecek Hizmetleri, Yiyecek İçecek İşletmeciliği Programı/Bölümü/Alanı/Dallarından birine ait Mesleki Eğitim Kanunu hükümlerine göre alınmış ustalık/iş yeri açma belgesi, mesleki ve teknik ortaöğretim diploması, ön lisans/lisans diploması, kantin işletmeciliğinden alınmış kalfalık belgesi veya hayat boyu öğrenme kurumları tarafından verilen kantin işletmecisi kurs programı kurs bitirme belgesine ya da 8/2/2007 tarihli ve 5580 sayılı Özel Öğretim Kurumları Kanunu kapsamında açılmış kurslardan alınan kantin işletmecisi kurs bitirme belgelerinde en az birine sahip olma şartı aranacaktır.." (Belge aslı veya aslı gibidir onaylı olmalıdır)

7)       Suruç Esnaf ve Sanatkarlar  Odasından alınacak, adına kayıtlı kantin işletmesi bulunmadığına ve ihalelerden men yasağı olmadığına dair belge (Aslı)

8)       İhale Şartnamesi  istekli tarafından  "ŞARTNAMEYİ OKUDUM KABUL EDİYORUM" ibaresi el yazısı ile yazılmış ve imzalanmış olan ihale idare şartnamesi (İlgili Okul Müdürlüğünden temin edilecek ve onaylı olacaktır.)

9)       Şartname ekinde yer alan standart forma uygun imzalı Teklif Mektubu

 

10)   Suruç İlçe Milli Eğitim Müdürlüğüne ait Ziraat Bankası Suruç Şubesi TR090001000255280627245024 iban nolu  kantin kati teminat  hesabına okul adı ve kiralanacak yerin cinsi (kantin) belirtilerek nakit olarak yatırılacaktır., kiralanacak okul kantininin ismi belirtilmek suretiyle Yıllık Muhammen Bedelin (%) 3'ü kadar (216 TL) geçici teminatın yatırıldığına dair banka dekontu veya herhangi bir bankadan alınacak  Teminat Mektubunun aslı (2886 Sayılı Devlet İhale Kanununun 26. Maddesinde belirtilen değerler teminat olarak kabul edilecektir.)

11)   İhale tarihinden önce son 1 ay içerisinde SGK borcu olmadığına dair alınmış belge.

12)   İhale tarihinden önce son 1 ay içerisinde Vergi borcu olmadığına dair alınmış belge

13)   İstekli ihaleye vekalet ile iştirak ediyor ise noter tasdikli vekaletname

14)   Yer Görme Tutanağı (Okul Müdürlüğünden alınacak)

15)   İhalesine girdiği okulun servis taşımacılığını yapmadığına dair belge  (Okul Müdürlüğünden alınacaktır.)

NOT: Belge tarihleri ihale tarihinden son 1 (bir) ay içerisinden alınmış olmalıdır . Daha önce alınmış belgeler kabul edilmeyecektir. Eksik belgesi olanlar ihaleden elenecektir.

 

Madde -5

Teklifin hazırlanması ve verilmesi

1)       ilk teklifler yazılı olarak yapılır. Teklif mektubu bir zarfa konup kapatıldıktan sonra zarfın üzerine isteklerinin adı, soyadı ve tebligata esas olarak göstereceği açık adres yazılır. Zarfın yapıştırılan yeri istekli tarafından imzalanır veya mühürlenir. Bu zarf geçici teminata ait alındı veya banka teminat mektubu ve istenilen diğer belgelerle birlikte ikinci bir zarfa konuları kapatılır. Dış zarfın üzerine isteklinin adı ve soyadı ile açık adresleri ve teklifin hangi işe ait olduğu yazılır.

2)       Teklif mektubunun istekli tarafından imzalanması ve bu mektuplarda şartname ve eklerinin tamamen okunup kabul edildiğinin belirtilmesi, teklif edilen fiyatın rakam ve yazı ile açık olarak yazılması zorunludur .Bunlardan herhangi birine uygun olmayan ve üzerinde kazıntı ,silindi veya düzeltme bulunan teklifler Reddolunarak hiç yapılmamış sayılır.

3)         Teklifler ilanda belirtilen saate kadar sıra numaraları alındıkları karşılığında komisyon başkanlığına verilir. Alındı numarası zarfın üzerine yazılır. Teklifler iadeli taahhütlü olarak da gönderilebilir. Bu takdirde dış zarfın üzerine komisyon başkanının adresi ile hangi işe ait olduğu, isteklerinin adı ve soyadı ile açık adresi yazılır . Posta ile gönderilecek tekliflerin ilanda belirtilen saate kadar komisyon başkanlığına ulaşması şarttır. Postadaki gecikme nedeniyle işleme konulmayacak olan tekliflerin alınış zamanı bir tutanakla tespit edilir.

4)        Komisyon başkanlığına verilen teklifler herhangi bir sebeple geri alınamaz .

5)        Dış zarfların açılması: Tekliflerin açılma saati gelince , kaç teklif verilmiş olduğu bir tutanakla belirtildikten sonra dış zarflar hazır bulunan istekliler önünde alınış sırasına göre açılarak,  istenilen belgelerin ve geçici teminatın tam olarak vermiş olup olmadığı aranır .

6)        Belgeleri ile teminatı usulüne uygun ve tam olmayan istekliler teklif mektubu okunmayarak başkaca işleme konulmadan diğer belgelerle birlikte kendilerine veya vekillerine iade olunur .Bunlar ihaleye katılamazlar. Katılımcılardan 5/6/1986 tarihli ve 3308 sayılı mesleki eğitim kanunu hükümlerine göre kantin işletmeciliğinden alınmış ustalık belgelerine veya kantin işletmeciliğinden alınmış iş yeri açma belgesi olan Bulunması durumunda diğer belgeler ile ihalelere katılanlar da ihale dışı kalır.

7)        Teklif mektupları okunmadan önce, ihaleye katılacaklarından başka ihale odasından çıkarılır. Bundan sonra zarf numarası sırayla okunarak teklifler komisyon başkanı tarafından okunur veya okutulur ve bir listesi yapılır. Bu liste komisyon başkanı ve üyeleri tarafından imzalanır.

8)        Şartnameye uymayan ve başka şartlar taşıyan veya 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu'nun 37. maddesinin son fıkrası hükmüne (Teklif mektuplarının istekli tarafından imzalanması ve bu mektuplarda şartname ve eklerinin tamamen okunup kabul edildiğini belirtilmesi, teklif edilen fiyatın rakam ve yazı ile açık olarak yazılması zorunludur. Bunlardan herhangi birine uygun olmayan veya üzerinde kazıntı silinti veya düzeltme bulunan teklifler reddolunarak hiç yapılmamış sayılır) uygun olmayan teklif mektupları kabul edilmez.

9)        Tekliflerin ihale komisyonunca kontrolünden sonra ihaleye katılacak istekli veya isteklilerden yeniden teklifler alınacak alınacak teklifler ihaleye ait artırma kağıdına yazılacak ve teklif sahipleri tarafından imzalanacaktır. Artırma kağıdını imzalamayan istekliler ayrıca tutanakla imza altına alınacaktır. İstekli veya istekliler sırasıyla tekliflerde bulunmaya devam edecekler,İhaleden çekilen isteklilerin  bu durumları ihaleye ait artırma kağıdına yazılacak ve imzaları alınacaktır. İgilinin imzadan çekilmesi halinde durum ayrıca belirtilecektir. İhaleden çekilenler yeniden teklifte bulunamayacaktır. Bu ihalede en yüksek teklifi veren isteklinin teklifi en uygun teklif sayılacaktır.

10)    2886 sayılı Devlet İhale Kanununun 40. madde gereğince kabul edilen teklifler incelenerek :

a) ihalenin yapıldığı ancak İta amirinin onayına bağlı kaldığı

b) Tekliflerin daha ayrıntılı bir şekilde incelenmesi için süreye ihtiyaç duyulduğu ve şartnamelerde daha uzun bir süre öngörülmiş ise ihalenin 15 günü geçmemek üzere başka bir güne bırakıldığı

c) ihalenin yapılmadığı ,

Hususlarından birine karar verilir ve bu husus gerekçeli bir karar veya karar özeti halinde yazılarak komisyon başkanı ve üyeleri tarafından imzalanır ve durum hazır bulunanlara bildirilir.

 

 

İŞ BU İHALE İLANI  : 19/12/2024 günü saat 09:00'dan  29/12/2024 saat 13:59'a kadar  Suruç İlçe Milli Eğitim Müdürlüğünün ilan panosu ve http://suruc.meb.gov.tr adresinde, Mehmet Akif Ersoy İlkokulu  Müdürlüğünün https://surucmehmetakifersoyilkokulu.meb.k12.tr web sayfasında ve ilan panosunda asılı kalacaktır.

NOTİhaleye katılmak isteyenler ihale ile ilgili şartnameyi,  en son 29/12/2024 saat:13:59'a kadar Mehmet Akif Ersoy İlkokulu Müdürlüğünden temin edebileceklerdir.

 

 İhaleye katılmak isteyen gerçek kişi katılımcılar, 2886 sayılı devlet ihale kanunun 6.maddenin (b) bendinde belirtilen kişiler hariç, katılımcı olan gerçek kişiler 29/12/2024 saat:13:59'a kadar İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü Destek Hizmetleri Şubesine Kapalı Zarf içerisinde usulüne uygun şekilde teslim edeceklerdir. (Zarfın üzerinde ihaleye katılanın kimlik bilgileri, hangi okulun kantin ihalesi için verildiği yazılacaktır.)

 

 

 

 

 

 

 

MADDE-6

SÖZLEŞMELERDE TARAFLARIN YÜKÜMLÜLÜKLERİ

Başvuru Dosyasının Hazırlanması ve Sunulması:

Usulüne uygun olarak hazırlanmış Teklif Mektubu ve istenilen belgelerin ihale tarihi ve saatine kadar komisyona elden teslim edilmesi gerekmektedir. Posta kanalı ile ve İhale başlama saatinden sonra yapılacak başvurular kabul edilmeyecektir. Başvurular, katılımcı veya vekili (Noterden tasdikli vekaletnamesi olan) tarafından bizzat yapılacaktırBelgeleri eksik olan katılımcıların başvuruları iptal edilecek, değerlendirmeye alınmayacaktır.

 

MADDE-7

İhaleye Katılamayacak Olanlar:

  1. İhale komisyonu başkanı ve üyeleri ile birliğin yönetim ve denetleme kurulu üyelerinin ikinci dereceye kadar kan ve kayın hısımları ihaleye katılamaz.
  2. Taksirli suçlar ile tecil edilmiş hükümler hariç olmak üzere hapis veya affa uğramış olsalar dahi devletin şahsiyetine karşı işlenen suçlarla, basit ve nitelikli zimmet, irtikap, rüşvet, hırsızlık, dolandırıcılık, sahtecilik, inancı kötüye kullanma, dolanlı iflas gibi yüz kızartıcı veya şeref ve haysiyeti kırıcı suçlar ile istimal ve istihlak kaçakçılığı hariç kaçakçılık, resmi ihale alım ve satımlara fesat karıştırma, devlet sırlarını açığa vurma suçlarından dolayı hükümlü bulunanlar ve kamu haklarından mahrum bırakılanlar ihalelere katılamazlar.
  3. İlimizde daha önce kantin ihalesine katılıp taahhüdünden vazgeçen, sözleşme imzalamadığı için ihaleden men yasağı alan istekliler ihaleye katılamazlar. Katıldıkları tespit edilenlerin sözleşmeleri fesih edilerek kati teminatları idareye gelir kaydedilir.
  4. 2886 Sayılı Devlet İhale Kanunu ve diğer kanunlardaki hükümler gereğince geçici veya sürekli olarak kamu ihalelerine katılmaktan yasaklanmış olanlar bu süreler sona erinceye kadar ihaleye katılamaz. Bu durumda olup, ihale üzerinde kalan isteklinin bu durumun tespitinde teminatları gelir kaydedilecek ve sözleşmeleri feshedilecektir.
  5. İhaleye şirket, dernek, vakıf vb tüzel kişilikler katılamazlar.
  6. Halen okul aile birlikleri ile kantin sözleşmesi bulunan işleticiler ihaleye katılamazlar. Sözleşmesi idare tarafından tek taraflı olarak feshedilen ve kendiliğinden terk edip gidenler, idare tarafından 1 yıl süre ile kantin ihalelerinden men yasağı alırlar.
  7. Kantin Sözleşmesini süre olarak uzatma hakkı olduğu halde süre uzatımı hakkını kullanmayan işletici aynı okulun yapılacak olan ilk ihalesine katılamaz.

 

MADDE-8

İhaleye Katılacaklar: İhaleye sadece gerçek kişiler bizzat veya vekilleri vasıtası ile katılabilirler.

 

MADDE-9

Teminatın Geri Verilmesi :

Geçici Teminat: İhaleyi kazanamayan katılımcıların geçici teminatları bir hafta içerisinde kendilerine iade edilecektir.

Kati Teminat: İhaleyi kazanan işletmeciden aylık kiranın  8,5  ile çarpılması sonucu bulunacak yıllık sözleşme bedelinin % 6 sı kadar kesin teminat alınacak olup,  kesin teminat sözleşme imzalanmadan Suruç İlçe Milli Eğitim Müdürlüğüne ait Ziraat Bankası Suruç Şubesi TR090001000255280627245024 iban nolu  kantin kati teminat  hesabına okul adı ve kiralanacak yerin cinsi (kantin) belirtilerek nakit olarak yatırılacaktır. (2886 Sayılı Devlet İhale Kanununun 26. Maddesinde belirtilen değerler kati teminat olarak kabul edilecektir.)

 

 

 

 

MADDE -10

 

 İşletilen yerde kullanılacak elektrik, su, havagazı ve ısıtma sayaçlarının teknik bakımdan genel tesisattan ayrılmasının mümkün olmaması ve bu giderlerin İdarece karşılanması halinde, bu giderler karşılığı olarak defterdarlık veya malmüdürlüklerince tespit edilecek bedel, okul aile birliklerine ödenecektir. Vadesinde ödenmeyen işletme hakkı bedellerine, 21/7/1953 tarihli ve 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanunun 51 inci maddesi gereğince belirlenen oranda gecikme faizi  uygulanır.

 

MADDE 11

 

  1. Ek-2'de yer alan kira sözleşmesi örneğine uygun olarak; sözleşme düzenlenir.
  2. Kiralama işleminde kira sözleşmesinin süresi en fazla beş yıldır. Bir yıldan uzun süreli kiralama sözleşmelerinde ilk yıl kira bedeli ihale bedelidir. İkinci ve izleyen yıllar kira bedelleri Türkiye İstatistik Kurumunca (TÜİK) yayımlanan Tüketici Fiyat Endeksi (TÜFE-on iki aylık ortalamalara göre yüzde değişim) oranında artırılır. Ancak kira bedelinin tespitine ilişkin önemli ölçüde farklılaşma (öğrenci mevcudunda en az %25 oranında azalış veya artış, kiracının cirosunu önemli derecede etkileyebilecek Bakanlık tarafından getirilen kısıtlayıcı düzenlemeler) olması hâlinde, muhammen bedel yeniden tespit edilerek mevcut kiracıya aynı usulle sözleşmenin kalan süresi ile sınırlı olmak üzere ihale edilerek yeni sözleşme düzenlenir. Birlik ile kiracı arasında düzenlenecek kira sözleşmelerinin bir örneği, okul müdürlüğünce okulun bağlı bulunduğu Milli Emlak Müdürlüğüne gönderilir.
  3. İşletme hakkı verilen yerler, kiralama amacı dışında kullanılamaz.

 

 

MADDE 12

Kiralama ile ilgili her türlü vergi, resim, harçlar ve diğer giderler yükleniciye aittir.

 

MADDE 13

 Yüklenici yıllık kira bedelinin % 3 ünü defterdarlık/malmüdürlüğüne peşin olarak veya yıllık arz bedelinin dörttebirini (1/4'ü) peşin, kalan miktarı 3'er aylık taksitler halinde üç eşit taksitte ödenir, dekontu birliğe/okul müdürlüğüne teslim edecektir. Yüklenici %3 arz bedelinin ödenmesinden geriye kalan kira bedelinin %10'u İl Millî Eğitim Müdürlüğüne, %10'u İlçe Millî Eğitim Müdürlüğüne, % 80 ini de birliğin göstereceği hesaplara yatırarak dekontlarını birliğe/okul müdürlüğüne teslim edecektir. Süresinde ödenmeyen işletme bedeline 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanun'un 51 inci maddesi gereğince belirlenen oranda gecikme faizi uygulanacaktır.

 

MADDE 14

- Kesin teminat tutarı, bir yıllık kira bedelinin % 6 oranında olup, Kesin teminat, Sosyal Sigortalar Kurumundan ilişkisiz belgesi ibraz etmesi kaydıyla yüklenicinin işi bırakması veya sözleşme bitiminde, birliğin herhangi bir alacağının kalmaması hâlinde kendisine iade edilir.

 

MADDE 15

Kantin bizzat yüklenici tarafından çalıştırılacaktır. Kantin başkası tarafından çalıştırılamaz, resmî veya gayri resmî devir ve temlik yapılamaz.

 

MADDE 16

 - Kantinin işletilmesinde 6/12/1984 tarihli ve 3100 sayılı Katma Değer Vergisi Mükelleflerinin Ödeme Kaydedici Cihazları Kullanmaları Mecburiyeti Hakkında Kanun gereğince ödeme kaydedici cihaz (yazar kasa) kullanılır. Ödeme kaydedici cihazın kullanılamayacağı durumlarda, 4/1/1961 tarihli ve 213 sayılı Vergi Usul Kanununda belirtilen fatura veya perakende satış fişi kesilir.

 

MADDE 17

 - İşletme hakkı verilen kantinin bulunduğu yer kantin sözleşmesinin imzalandığı tarihten itibaren 15 (on beş) gün içerisinde Okul Müdürlüğünce mahallinde tanzim edilecek tutanakla işleticiye teslim edilir. Tutanakla teslim edilen yerdeki kapı, pencere, dolap, lavabo gibi levazımın tam ve sağlam olup olmadığı işletme hakkı verilen taşınmaz içerisindeki malzeme de (ocak, masa, sandalye ve benzeri) bulunuyorsa bunlar da çeşit ve değerleri itibarıyla ayrı ayrı belirtilerek teslim tutanağında yer alır ve Okul Müdürlüğü ile işletme hakkı verilen yüklenici tarafından imzalanır.

 

MADDE 18

 - İşletme hakkı sona erdiğinde işletilme hakkı verilen yer, yüklenici tarafından kantinin bulunduğu idare yetkililerine bir tutanakla teslim edilir. Bu tutanakla yüklenici kullanımına bırakılan malzeme tam ve sağlam olarak teslim alınır.

 

MADDE 19

 - Yüklenici; Temizlik ve sağlık koşullarına uygun faaliyette bulunur. Sabotaj ve yangın gibi tehlikelere karşı her türlü tedbirleri almakla (yangın tüpü ve benzeri), Gerektiğinde okulun genel görünümüne uygun boya, badana gibi onarımları yapmakla, Tedbirsizlik, dikkatsizlik, ihmâl ve kusur gibi nedenlerle vuku bulacak zarar ziyanı tazmin etmekle yükümlüdür.

 

MADDE 20

 ? Yüklenicinin, işletme bedeli, arz bedeli, elektrik, su, ısınma bedeli, vergi ve harçlardan herhangi birini ödememesi; yüz kızartıcı bir suçtan hüküm giymesi, kantinde sağlığa ve genel ahlâka aykırı maddelerin öğrencilere satılması veya eğitim-öğretim ortamını bozucu davranışlarının inceleme soruşturma sonucu tespiti hâlinde, birlik yönetiminin gerekçeli kararıyla sözleşme tek taraflı feshedilir. Bundan dolayı yüklenici hiçbir hak talep edemez.

 

MADDE 21 - İşletme hakkı verilen yerde, hizmetin gerektirdiği malzeme ve eşya dışında devletin güvenliği, genel ahlâka aykırı ve okul müdürlüğünce sakıncalı bulunan her türlü alet, kitap ve broşür gibi eşya bulundurulamaz.

 

MADDE 22

Yüklenici Milli Eğitim Bakanlığı Destek Hizmetleri Genel Müdürlüğünün 02.12.2020 tarih ve  24301423-136-E.17587188 sayılı yazısı ekindeki "Milli Eğitim Bakanlığına Bağlı (Resmi-Özel) Okul/Kurumların Bünyesinde Faaliyet Gösteren Yemekhane, Kantin, Kafetarya, Büfe, Çay Ocağı Gibi Gıda İşletmelerine Ait Kontrol ve Denetim Formuna" (Ek-3) göre denetlenmesine, Bakanlığımız ve diğer ilgili bakanlıkların bu konudaki düzenlemelerine uymak zorundadır. 

 

MADDE 23

 - İşletme hakkı verilen yerde hiç bir şekilde "bira" dâhil alkollü içki, tütün ve tütün mamulleri ile enerji içecekleri bulundurulamaz ve satışı yapılamaz. Kantinlerde öğrencinin ruh ve beden sağlığına faydalı gıda ve içecek gibi ürünlerin bulundurulması zorunludur. Bu ürünlerde gıda kodeksine uygunluk şartları aranır.

 

MADDE 24

 - İşletilen yerin; sözleşme hükümlerine aykırı işletilmesi, Bakanlığımız ya da kamu kurum ve kuruluşlarınca ihtiyaç duyulması, satışının yapılması durumunda tebligatı müteakip 15 gün içinde bu yerlerin tahliyesi sağlanır.

 

 

 

 

MADDE 25

 - İşletme hakkı süresi sona erdiği veya süresinden evvel iptali hâlinde işletme hakkı verilen yer idareye teslim edilmediği takdirde her geçen gün için işletici kişi tarafından işletme bedelinden ayrı olarak carı yıl işletme bedelinin binde beşi oranında günlük ceza uygulanır.

 

MADDE 26

 - Kantinin işletilmesinde, Kantin İşletmeciliği Ustalık Belgesi; bu belge yoksa, meslekî ve teknik eğitim diploması; Halk Eğitim Merkezi veya Mesleki Eğitim Merkezinden alınmış sertifika ile kurs bitirme, kalfalık, ustalık ve iş yeri açma belgelerinden en az birine sahip ve öğrenci psikolojisine uyum sağlayabilecek kişiler istihdam edilir. Çalışan kişilerin bu özelliklere haiz olmaması hâlinde birlikçe gerekli önlemler alınır.

 

 

 

MADDE 27

 - Kiracı, 7/6/2005 tarihli ve 5362 sayılı Esnaf ve Sanatkârlar Meslek Kuruluşları Kanununun 62 nci maddesine göre belirlenen fiyat tarifesini, 7/11/2013 tarihli ve 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve uygulaması ile ilgili yönetmelik gereği öğrencilerin rahatlıkla görebileceği yerlere asar.

 

MADDE 28

 - Yüklenici, sözleşme süresinin bitiminde tahliye etmediği takdirde 2886 sayılı Devlet İhale Kanununun 75'inci madde hükümleri uygulanır.

 

MADDE 29

 - Sözleşme ile getirilen yükümlülüklerin takibi, birlik ve okul yönetimi tarafından yapılır. Sözleşmede yer alan hükümlere uyulmadığı birlik yönetimince tespit edildiğinde sözleşme, birlik kararı ile feshedilir.

 

MADDE 30

 - Bu sözleşmeden doğan ihtilafların hâl mercii Suruç Mahkeme ve İcra Daireleridir.

 

II. ÖZEL ŞARTLAR

 MADDE 1:

a)       Yükleniciye, ihale onayı tarihini takip eden 5 (beş) iş günü içerisinde kiralama yazısı yazılır. Yüklenici bu yazının kendisine tebliğ tarihinden itibaren 15 (onbeş) gün içerisinde Geçici Teminatı Kesin Teminata çevirerek, yıllık Arz Bedelinin en az dörtte birlik kısmı, Kesin Teminatı, İlk ayın Kirasını ilgili Okul-Aile Birliğinden alacağı hesaplara yatıracak olup, anılan bedelleri yatırarak idarece hazırlanan sözleşmeyi imzalayacaktır

b)       Bahse konu kantin mahalli, sözleşmenin imzalandığı tarihten itibaren 15 gün içerisinde taşınmazın mahallinde ilgili mevzuat hükümleri gereğince kiracıya okul aile birliği tarafından teslim edilir.

c)       Sözleşme süresi sözleşme tarihinden itibaren 5 yıllık  süreyi kapsar.

d)       Kiracı her aya ilişkin kira bedelini o ayın 5-15 inci günleri arasında öder. Yarıyıl tatilinin yapıldığı ayda o aya ilişkin kira bedelinin yarısını öder. Okulların tatil olduğu dönemde (Haziran, Temmuz, Ağustos ayları ) işletilmeyen yerler için  sekizbuçuk( 8,5) ay, tam yıl işletilebilen yerler için ise on iki ay kira öder

e)       İhaleyi kazanan işletici, Kantinciler Odasına üye değil ise (1) bir ay içerisinde üye olmak zorundadır.

f)        İstekli sözleşme imzaladıktan sonra gerçek usulde vergi mükellefi olduğunu kanıtlayan
belgeyi ve Kantinciler Odasına kayıt olduğuna dair belgeyi l (bir) ay içerisinde Okul Aile Birliğine ibraz edecektir.

g)       İhaleyi kazanan işletmeci, İhale kararı kendisine tebliğinden sonra kantin işletmeciliğinden vazgeçtiği, 15 (onbeş)  gün içinde gerekli şartlan yerine getirip sözleşmeyi imzalamadığı takdirde yatırmış olduğu geçici teminatı Okul Aile Birliğine gelir kaydedilir. Sözleşmeyi imzaladıktan sonra işletmecilikten vazgeçtiği takdirde ise yatırmış olduğu kesin teminatı (yıllık kira bedelinin % 6'sı) iade edilmeyerek idareye gelir kaydedilir ve 1 yıl men yasağı uygulanır. Bu durumda ihale idare tarafından belirlenecek bir tarihte yeniden yapılacaktır.

h)               Diğer taraftan kendi kusurundan dolayı sözleşmesi fesih edilen işletmeci üzerine ihalelere giremeyeceği yönünde işleticiye bir yıl süre ile men yasağı konularak bu durum Suruç Esnaf ve Sanatkarlar  Odası Başkanlığı'na yazı ile bildirilecektir.

i)         Okul kantinlerinde Destek Hizmetleri  Genel Müdürlüğünün 10.11.2020 tarih ve 16476274 sayılı Okul Kantinlerinde Satılacak Gıdalar ve Eğitim Kurumlarındaki Gıda İşletmelerinin Hijyen Yönünden Denetlenmesi ile ilgili Genelge'de bakanlığın ayrıca duyurmuş olduğu belirtilen ürünlerin satılması gerekmektedir.

j)        İhaleyi kazanan işletici kantin/yemekhaneyi bizzat çalıştıracak olup, hiçbir surette devir veya temlik yapamaz.

k)       İş bu şartnameden doğacak bütün vergi, resim ve haçlar ihale üzerinde bırakılan işleticiye aittir. İhaleyi kazanan işletici Maliye Bakanlığı Gelirler Genel Müdürlüğünce yayınlanan 05/08/2004 tarih ve 11 nolu kurumlar vergisi sirküleri gereği Okul Aile Birliğine ödeyeceği kiranın üzerinde %18 oranında hesaplanacak KDV' yi bağlı olduğu vergi dairesi müdürlüğüne her ay beyan ederek ödeyecektir.

 

l)         İhaleyi alan kişi kantinde çalıştırdığı personelinin SGK ve diğer işlemlerinin vaktinde yapılması ve ilgili birimlere bildirmekle mükelleftir

 

p)  İhaleye teklif vermekle istekli şartnamedeki ve ek-2 sözleşmedeki tüm hükümleri kabul ve beyan eder.

r)                       İş bu İhale Şartnamesinden doğacak anlaşmazlıklarda Suruç  Muhakemeleri yetkilidir.

 

MADDE-2 : Sözleşme Feshi:

                                                                    

        İdare bu şartname ve Ek-2 sözleşmede hususlara uymayan işleticinin sözleşmesini fesih eder ve kati teminatını alacaklar mahsup edildikten sonra kalanı hazineye gelir kaydedilir. İhale üzerinde bırakılan kişinin bu şartname ve ek-2 sözleşmedeki hususları yerine getirmemesi durumunda sözleşme kendiliğinden fesih olur. Bu durumda ihaleyi kazanan kişi hiçbir hak talep edemez.

MADDE-3: İşbu şartname ve eklerinde yazılı bulunmayan hususlarda 2886 Sayılı İhale Kanunu ve Hazine Taşınmazlarının İdaresi Hakkında Yönetmelik hükümleri uygulanır.

MADDE-4: Şartname ile ilgili dosya okul müdürlüğünden temin edilecektir. İhaleye girecek istekliler için, ihalesi yapılacak okul müdürlüğü onaylı şartnameyi almak zorunludur.

MADDE-5: İdare İhaleyi yapıp yapmamakta serbesttir.

MADDE-6: İhale anında bahse konu kantin mahalline ait şartname ihaleye katılmaya hak kazanan istekliler tarafından imzalanacaktır.

 

 

Okul Aile Birliği Başkanı   

                                                              

          

              Okul Müdürü

 

              İmza                                                     

                                                                                         İhaleye Katılan İşletmecinin

                                                                                        Adı soyadı                 :

                                                                                                Adresi                        :                                      

                                                                                                                                                                                                                

                                                                                                 İmzası                        :

                                                                                                 (Okudum Anladım Kabul Ediyorum)

Yayın Tarihi: 20.12.2024